sâmbătă, 15 august 2009

Şeful Direcţiei de Cultură Vâlcea a depus o plângere la Poliţie pe numele fostului director

Şefa Direcţiei de Cultură Vâlcea, Vetuţa Ciocan, numită în funcţie, în urmă cu circa trei săptămâni, la propunerea PSD, a depus, vineri, o plângere la Poliţie pe numele fostului director al instituţiei, Florin Epure, acuzuându-l de hărţuire, după ce acesta şi-a recâştigat în instanţă postul.

Printr-o decizie executorie, Curtea de Apel Piteşti a admis cererea lui Florin Epure (PNL) de suspendare a ordinului Ministerului Culturii nr. 214/27.04.2009, prin care acesta fusese demis din funcţie. Ca atare, la începutul acestei săptămâni, Epure s-a prezentat la serviciu, dar actuala directoare a refuzat să părăsească biroul
.

"Domnul Florin Epure mă hărţuieşte zilnic, punându-mi în vedere să plec. Am făcut o sesizare la poliţie, după ce am ajuns la concluzia că prezenţa sa, în fiecare zi, la Direcţie pentru Cultură, terorizează angajaţii instituţiei, dar şi pe mine. Mi se cere în permanenţă o cheie. Eu am cheie de la birou, nu pot să o las, acolo sunt acte foarte importante", a declarat Vetuţa Ciocan.

Aceasta spune că problema lui Epure trebuie rezolvată de Ministerul Culturii. "Poziţia oficială a ministerului este să se judece procesul. Pe hotărârea judecătorească nu scrie ca eu să îi ofer domnului Epure cheia biroului şi să îl reinstalez în funcţie. Ca atare, nu voi pleca", a afirmat Vetuţa Ciocan.

Aceasta a mai spus că Florin Epure nu se mai poate întoarce în funcţie deoarece Ministerul Culturii a modificat organigrama Direcţiilor de Cultură. "Domnul ministru a spus că şi dacă procesul va fi favorabil lui Epure, ar trebui un alt ordin de numire a sa ca director coordonator. Fac precizarea că, de când nu mai este dumnealui director, direcţiile pentru cultură din ţară s-au reorganizat. Au apărut funcţiile de director coordonator şi nu mai sunt cele de director executiv", a mai susţinut Vetuţa Ciocan.

Florin Epure spune, însă, că este decis să îşi recâştige funcţia şi susţine că a discutat în mod civilizat cu actuala directoare. "M-am prezentat la secretariat şi i-am pus doamnei Ciocan, în faţă, decizia judecătorească. Am informat-o că eu sunt director, potrivit acestei decizii. Nu am hărţuit-o, am informat-o cât se poate de politicos. I-am spus să lase cheia la secretariat. Dumneaei este cea care a vorbit urât", susţine el. Florin Epure a mai declarat că omologi ai săi din ţară aflaţi în situaţii similare sunt în funcţii. "Nu sunt numai eu în situaţia aceasta, la Vrancea, la Constanţa, directorii are au avut hotărârea au rămas pe posturi, până la finalizarea procesului", a spus Epure.